Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A magyar megújulás útja

Cikkek

Kövér keményen beleszállt Karácsony főpolgármesterbe/Bejegyzésem

2020.02.06

 Budapesten minden, ami hozzájárult ahhoz, hogy a város az egyik legvonzóbb európai turisztikai célponttá váljon, a Fidesz kormányzása alatt valósult meg. Nem tudnak építeni, ha pedig véletlenül kormányon vannak, csak rombolnak - értékelt. Karácsony Gergely főpolgármesterről elmondta: ilyen gyenge képességű ember még nem állt Budapest élén, beleértve az 1990 előtti tanácselnököket is. "Ez az ember egy PR-huszár, de még ebben sem igazán jó" - fogalmazott,

 

Mi Hazánk: helyreállítottuk az Árpád hídi megállót

2020.02.05

 Vékony feltette a kérdést, vajon mi lesz a következő? A közelben lévő Árpád hidat is átnevezik? Hangsúlyozta, a Momentum aktivistái már korábban átmatricázták a megállót. Megdöbbenését fejezte ki, hogy úgy tűnik, Göncz tiszteletreméltóbb egyesek szemében, mint a honfoglaló Árpád fejedelem.

 

Hogyan kell a tűzre olajat önteni a börtönben

2020.01.25

 A büntetőjog elméletének egyik legalapvetőbb kérdése, hogy a tettet büntetjük, vagy a tettest. Ez a legnagyobb vitája a büntetőjognak, és a világ minden kultúrországában vegyes rendszerrel oldják meg.

Ez a vegyes rendszer azt jelenti, hogy a jogegyenlőség miatt mindenkinek, minden bűncselekményre ugyanaz a büntetési tételkeret az irányadó. Tehát akárki is követi el az alapesetes (nem fegyveres, nem csoportos) rablást, 2-8 év közötti szabadságvesztésre számíthat. Ez a tett büntetése. Teljesen mindegy, ki követte el, 2-8 év között szabható ki neki büntetés. 

 

Stílustalan szörnnyé alakul a világörökségi zóna reneszánsz palotákat idéző lakóháza

2020.01.22

 március 1-jétől még nehezebb lesz, hiszen ekkortól megszűnik a 174 magyarországi járás, illetve 23 budapesti kerület jegyzőinek építésügyi hatósági hatásköre, feladataikat – így az építési és használatbavételi eljárások kiadását – az illetékes kormányhivatalok fogják ellátni. Ennek célja a kormány szerint a hatósági szervezetrendszer egyszerűsítése, az adminisztratív terhek csökkentése, a hatásköri ütközések kiküszöbölése, a teljes kép azonban bonyolultabb, hiszen így az elsőfokú határozatban foglalt döntés ellen fellebbezni sem lehet majd, megváltoztatni pedig csak egy közigazgatási per keretein belül, a bíróságon lehet majd őket.

 

A Fideszesek már leendő új frakciójukkal együtt mozognak az EP-ben

2020.01.20

 A Fidesz szakítása a Néppárttal a szocialista képviselő megfigyelése alapján már beteljesült. Európai Konzervatívok és Reformerek képviselőcsoporttal és az Euroszkeptikusokkal szavazott együtt bizonyos kérdésekben. Valójában ezek a csoportok képviselik a nemzetek Európáját, a többi Egyesült Európa csoporttal szemben.  De csodák mindig lehetnek, megvárjuk a végső döntést.

 

A reptéri vasút álma

2020.01.17

 A képen jelöltem nagyjából a lehető megoldást, a V0 (vénulla) terv, amelynek több nyomvonalát is kidolgozták, ezért is nem vesződtem a pontos nyomvonallal. Némelyik útvonalra már részletes, millárdból csinált terv is készült. Ezek mind azt szolgálnák, hogy a két regionális vasúti központot (Székesfehérvárt és Szolnokot) Budapest elkerülésével összekössék. Az, hogy pont merre menjen ez a vonal az sok mindenen múlik, de amíg ez meg nem történik, az országon átmenő tehervonatok nagyon nagy részének be kell mennie Budapest közepére, és ott át kell kelnie egy elég viseletes állapotban lévő vasúti hídon. 

 

Európai Parlament: a Fidesz kormányzása sérti a jogállami kereteket

2020.01.16

 „A mai szavazás megmutatta, hogy a magyar miniszterelnök mára a legutolsó szövetségeseit a sokáig tétlen néppártiakat is elveszítette. Ezzel pedig karnyújtásnyira kerültünk a Fidesz néppárti kizáráshoz” – nyilatkozta Barkóczi Balázs.

 

Vitézy Dávid: Miért van szükség regionális megközelítésre a budapesti tömegközlekedésben?

2020.01.14

 3. Nem halasztható tovább, hogy a vasútfejlesztés fókusza Budapestre kerüljön és ezáltal a MÁV az elmúlt 100 év tétlenségét, pontosabban a vasútfejlesztés Budapestre való érzéketlenségét meghaladja. A vasútnak a budapesti tömegközlekedés szerves részévé kell válnia, ahogy ezt Bécstől Moszkváig, Barcelonától Stockholmig látjuk. A vasút Budapest közlekedésének és városfejlesztésének legnagyobb tartaléka, de a MÁV vonatai - a járműpark elmúlt évekbeli óriási fejlesztése ellenére is – ma nem elég megbízhatóak, a pályaudvarok lerobbantak, számos városrészben hiányoznak a megállók és városi kapcsolatok, nem éri el a vasút a nemzetközi repülőteret. Óriási a fejlesztési potenciál e téren.

 

A magyar kormány az oroszoknak akarja eladni a gyárat, de a munkások keresztbe tehetnek a sokmilliárdos üzletnek

2020.01.13

 Vétójog nélkül nyilván kényelmesebb pozícióban vehetné át az új tulajdonos a céget, és a 24.hu úgy tudja, ez az üzletkötés egyik feltétele is. A lap szerint a kistulajdonosok és a dolgozók csak azt kérik, hogy a privatizáció során tartsák be a vonatkozó jogszabályokat. 

 

HATALMAS IDEI TEHERTŐL SZABADULT MÁR MEG ŐSSZEL MAGYARORSZÁG

2020.01.10

 Jól látszik a grafikonból a Gyurcsány-Bajnai kormány hatalmas mértékű eladósítása. Tudjuk, gazdasági válság volt a világban, ennek ellenére kérdéses, hogy valóban ilyen mértékű hitelfelvevéssel kellett volna finanszírozni a válságot. És ebből a hitelből semmilyen érdemleges fejlesztés sem valósult meg. Az is kitűnik, hogy az Orbán kormány sem tudta azonnal lefékezni az eladósodást, sőt kormányra lépésével tovább növelte, viszont 2012-től elkezdhette csökkenteni az államadósságot. Ennek oka az volt, hogy Simor András jegybankelenök kamatemelési politikáját csak 2011 áprilisára 

 

« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21

Következő »