Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A magyar megújulás útja

Cikkek

Az Index most nagy csatát nyert, de a jövő elkezdődött

2020.06.25

  „Hosszú évek óta megy a harc, egyelőre az Indexet se lenyelni, se kiköpni nem tudta senki” – állapítja meg Urbán Ágnes igen pontosan. Ami egyáltalán nem jelenti, hogy próbálkozások ne lennének. A pórázon igyekeznek húzni kicsit mindig, de amit az elmúlt héten láttunk, az mégsem a nagy és végleges döntés kivitelezése volt.

 

NEM ILYEN LOVAT AKARTUNK Interjú a 75 éves Szörényi Leventével

2020.06.21

 Bizonyos szempontból kétségkívül jól modellezte és összegezte a spontán nemzeti ünneppé alakult előadás azokat a társadalmi folyamatokat, amelyek a 89-es eseményekhez vezettek, beleértve a rendszer tudatos, felsőbb döntés alapján elindult lazítását. Ugyanakkor közel négy évtized távlatából már világosan látszik, hogy a legendás bemutató inkább csak egy látványos állomása volt egy felülről vezényelt hatalomátmentő folyamatnak, mint katalizátora a valódi szabadsághoz vezető változásnak, annak ellenére, hogy a darab hatása számos máig tartó pozitív folyamatot indított el, például a táncházmozgalom szélesebb körben való elterjedését, a magyar identitás tudatosabb keresését. 

 

DIÉTÁS MAGYAR MÚZSA: Jogászok a sivatagban

2020.06.19

 jön évente 2-300 új törvény, legalább ugyanennyi kormányrendelet, követhetetlen módosításokkal. Az ember pedig a józan eszére, a meggyőzési képességeire és hasonlókra támaszkodva ügyvédkedik. Aki meg most kezdi, az tényleg arra vágyik, hogy adjanak neki egy átlagbért és ne bántsák. A jogi karon a tárgyak 80%-a jogszabályok bemagolásáról szólt, olyan jogszabályokéról, amelyek a diplomaosztó napján általában már nincsenek hatályban vagy a felismerhetetlenségig átalakultak.

 

A súlyosan veszteséges a Rail Cargo Hungaria, veszteségesebb, mint tavaly

2020.06.18

 A MÁV Cargo, a mai Rail Cargo Austria ennek a szétdarabolásnak a terméke, 2008-ban kedvenc szocialistáink még az utolsó nagy fogások között behúztak vagy százmilliárdot abból, hogy eladták az ÖBB-nek (osztrák állami vasúttársaság, pontosabban annak a cargo részlege volt a vevő). Az osztrákok ezzel jó pozíciókat szereztek, melyeket azóta is tartanak a később érkező konkurensekkel, a német DB-vel és a lengyel PKP-vel szemben.

 

DEMOKRÁCIA, avagy uralkodhat-e a nép, és ha igen, miért nem

2020.06.16

  Platón és Arisztotelész degeneratív berendezkedésnek tartották, és teljesen egyértelművé tették, hogy csak hamis hivatkozás történik a népre, és mögötte valójában egy pusztító, ócska, aljas és gátlástalan oligarchikus struktúra húzódik meg. Érdekes módon ezt a politikaelmélet diszkréten homályban hagyja, hogy Platón és Arisztotelész már 2500 évvel ezelőtt is így vélekedett arról, amit demokráciának neveznek. 

 

Viorel Dănacu: A románok 1918 után keményen küzdöttek Erdély elszakításáért

2020.06.14

 Évtizedek óta az egyik legnagyobb talánynak számított, milyen szerepe volt a szabadkőműveseknek a trianoni diktátum előkészítésében és megvalósulásában.[…]

Több mint tíz éve ebbe az állott, bűzös mocsárba rondított bele Raffay Ernő egy kisebb Amazonas mennyiségű tiszta vízzel. Ő ugyanis odament az eredeti forráshoz, a Magyar Országos Levéltárba, ahol lefotózta a legfontosabb 11 ezer szabadkőműves dokumentumot.

 

A helikopterpénz ötletéről

2020.06.13

 Napjainkban a világ közgazdászai sokat vitatkoznak az úgynevezett – Milton Friedman magyar származású Nobel-díjas amerikai közgazdász egy gondolatkísérletéből származó – „helikopter-pénzről”. A koronavírus-válsággal csökkennek az állami bevételek, ugyanakkor elkerülhetetlen a kiadások növelése, ezzel növekednek az állami deficitek.

 

„A MÁV-nak minden évben sikerül rosszabb menetrendet csinálni” – harminc vonalon sorvasztják el a vasutat

2020.06.08

 Kényszerű átszállásokkal, rossz csatlakozásokkal keserítik meg a közlekedők életét a koronavírus-járványra hivatkozva szombattól szerte az országban, miután 31 vasúti szárnyvonalon lényegében halálra ítélik a vasúti közlekedést. A legtöbb helyen csak napi egy vagy két vonatpár marad. A döntés előnyeit nem látni, és azt sem árulják el, meddig tart az ideiglenes menetrend, amit utasok, vasutasok és szakértők is bírálnak.

 

Magyar reklám - Az Európai Unió által betiltott magyar reklám

2020.06.03

 

Trianon 100: De facto Monarchia, és ami helyette lehetne

2020.06.03

 Pedig ő is vesztes, mert az ő országa is egy kicsi, súlytalan ország Európában. A szlovákok is szenvednek a Pozsony-Kassa autópályával, ami részükről érthető is, hiszen az M3 nem szlovák autópálya. Pedig a jó megoldás a kényelmesen az alföldön vezetett nyomvonal, amelyről az ezer éve ott levő észak-déli korridorokat kell autópályává-autóúttá bővíteni, ahogy történik az Salgótarján és Kassa irányában is.

 

« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19

Következő »