Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ez az Alföldi-féle “kultúra”

2019.12.27

 

Ez az Alföldi-féle “kultúra”

Csárdáskirálynő Alföldi módra. 

Annak okán, hogy a Vígszínház élén a liberális maffia le akarja cserélni Eszenyi Enikőt Alföldi Róbertre.

Szösszenetek az előadásból:

– A Szilviát játszó színésznő az előadás elején bejön elénekelni híres belépőszámát, a “Hajhó”-t.

Alföldi (per)verziójában igyekszik kigúnyolni, vagy dehonesztálni néhány magyar és népi szimbólumot.

Szilvia például Tükrös Mézeskalácsszívnek van öltöztetve (a táncos lányok is), Piros-Fehér-Zöld bugyiban, a fenekére Magyar Zászlóból óriási masni applikálva, az ágyékából pedig pávatollak lengedeznek a szélrózsa minden irányába.

Éneklés közben egy utolsó ribancként vonaglik, riszálja és kelleti magát; majd a dal végénél ezeket a fanszőrzet szálakat jelképező pávatollakat egyesével kitépkedi, és férfiaknak dobálja oda.

– Robi később sem fogy ki a kor és életidegen “remek ötletekből”. A Bécsi Palotában görkorcsolyás pincérek szervírozzák az italokat.
– Intermezzóként (nem tudni, milyen kalandvágyból) erőművészkedő táncosok adnak elő valamiféle groteszk “vízibalettet”.
– Alföldi aztán annyira beleszeret a medencés ötletébe, hogy később a darab egyik legszebb duettjében a Primadonna és a Bonviván fürdőruhára vetkőztetik egymást, és vízben pancsolva éneklik az “Egy a szívem, egy a párom” című szerelmes operettslágert.
– Az előadás végén Stohl András hasas ugrásával megkezdődik a finálé ultimó, amelyben Robi mindenkit a vízbe kerget. Az idősebbek kivételével, akik a nyári esték ellenére sem vállalták.

Így hát, Gálffi és Bodrogi unottan, tanácstalanul csárdás lépéseket imitálva toporognak a “Hajmási Péter” reprízére.

Hernádi Judit riadt arccal fürkészi a közönséget, felmérni próbálja, hogy ez most siker-é, vagy bukás. A fiatal, csinos primadonnának még gyorsan megvillantják párszor a pucér fenekét, feltételezve, hogy a férfi nézők ezt megfelelőképpen értékelni fogják, és úgyis csak ez az utolsó, kellemes impresszió marad majd meg az emlékezetükben.

Szegény Gregor Jóska bácsi pedig körül-körül tekintget; nem érti, hogy egy ilyen gazdag, szép életpálya végén hogy kerülhetett ilyen megalázó helyzetbe. A performanszhoz jó pénzért csak a baloldali elkötelezettségű, liberális beállítottságú “művészek” asszisztáltak szívesen; úgymint: Hernádi Judit, Stohl András, Gálffi László, és Bodrogi Gyula.

 www.vadhajtasok.hu/2019/12/23/ez-az-alfoldi-fele-kultura/

Kulcsár Lajos Fb oldala