
Publius Ovidiust, az Átváltozások szerzőjét Kr. u. 8-ban száműzte a római császár. Az itáliai főváros csak 2000 év után, a napokban vonta vissza formálisan is az ítéltről szóló dokumentumot.
A száműzetés oka a mai napig vitatott az irodalmárok és a történészek között, Ovidius maga annyit jegyzett meg, hogy egy vers és egy hiba okozta vesztét. Élete végéig szerette volna jobb belátásra bírni Rómát, sorsáról és helyzetéről évekig írt leveleket. Mellőzötten, a mai Románia területén hunyt el Kr. u 17-ben.
Az olasz főváros önkormányzata az ítélet formális visszavonását Ovidius halálának 2000. évfordulójára időzítette, így tisztelegve a költő nagysága előtt.
(Via Telegraph)
papageno.hu/intermezzo/2017/12/2000-ev-utan-lett-ujra-romai-polgar-az-okor-egyik-legnagyobb-koltoje/
KOMMENTÁROM:
Ez idáig az Európai Unió tagadhatta a Római Birodalommal való jogi azonosulását. Semmi sem támasztotta alá, hogy a római császárság jogrendszerével bármilyen jogfolytonossága lenne az EU-nak. Azonban azzal, hogy az olasz főváros önkormányzata az Ovidius elleni ítélet formális visszavonását végrehajtotta, jogfolytonosságot vállalt fel a Római Birodalom ítéleteinek utódlásával. Róma a Római Szerződés, az EU alapdokumentumának helye. Ezek után beadható Rómában a Názáreti Jézus Krisztus elleni ítélet felülvizsgálatára irányuló kérelem. Pilátus a római császár nevében ítélte el Jézus Krisztust. Ezért nem vallási kérdés, hanem a polgári büntetőjog hatálya alá tartozik az egykori ítélet. Amely fellebbezés a római császár ítélete ellen, Ovidius esete következtében hatályba léphet. Názáreti Jézus ellen a vád fő pontja az volt, hogy a főpapok állítása szerint félrevezette a népet, magát a zsidók királyának állította. Mivel Jézus azt mondta, hogy az Ő királysága nem evilágból való, ezért a vád nem állhat meg. Más bolygók, dimenziók királysága nem tartozik a földi igazságszolgáltatás hatálya alá.
Németh Sándor dec. 16. tanítása nyomán