Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Titokzatos kód hozta a frászt a pizzázókra

 Képtalálat a következőre: „pizza hawaii”

TECH 34

Titokzatos kód hozta a frászt a pizzázókra

 

Dömös Zsuzsanna

TECH-ÚJSÁGÍRÓ. 2017. 05. 12. 07:00

Arcfelismeréssel elemzi vásárlóinak reakcióit egy oslói pizzázó, a kémkedő kamerát egy digitális hirdetési táblában helyezték el. Mindez egy rendszerösszeomlás során derült ki, ami a frászt hozta az emberekre.

Sokat hangoztatott közhely, hogy a technológia körbevesz minket. Legtöbbször azért, hogy ez által mások pénzt keressenek. A cégek és a hirdetők figyelik a tevékenységeinket, elég csak a Facebook adatgyűjtésére gondolni – ha éppen cipőket nézegettünk a neten, nagy rá az esély, hogy a hírfolyamunkban kapunk majd egy olyan ajánlatot, ami hívogató lehet (erről bővebben itt írtunk). A felszín alatt olyan megoldások lapulnak, amire bár a hétköznapi felhasználó rácsodálkozik, nagyon is bevett szokásnak számít.

Nemrég körbejárta a Twittert egy oslói pizzázóban készült kép, amin egy összeomlott digitális hirdetési tábla látható. Miután a hozzáértők elemezni kezdték a kódhalmazt, kiderült: az üzlet arcfelismeréses szoftvert és kamerát vet be ahhoz, hogy adatokat gyűjtsön vásárlóiról.

Kép megtekintése a Twitteren

Képtalálat a következőre: „Facial recognition system”

 Követés

https://pbs.twimg.com/profile_images/800681398982049792/xq-SMsoH_normal.jpgLee Gamble 

@GambleLee

A crashed advertisement reveals the code of the facial recognition system used by a pizza shop in Oslo...

16:04 - 2017 May 10

A digitális tábla felső részébe érzékelőket építettek, a benne futó szoftver pedig képes meghatározni a vásárló nemét, életkorát. Adatot gyűjt arról, mennyi ideig nézi adott hirdetést, figyeli arckifejezéseit, ezáltal következtetéseket lehet levonni a hirdetéshez fűződő viszonyáról.Így a hirdetők visszajelzést kaphatnak arról, hogy a reklám mely részei ragadták meg a figyelmet.

A netezőkre mindez a frászt hozta, néhányan komolyan aggódni kezdtek, mások kevésbé.

„Remélem legalább azokat az embereket is figyelik, akik ananászt mernek rakni a pizzájukra.”

Ez nagyon para. Gondoljunk arra, mit művelhetnek a nagy cégek, és mennyi minden történhet, amiről nem tudunk. És mennyi minden jön még…”

Pedig a módszer nem olyan meglepő, hiszen már számos helyen használnak a kereskedelemben is érzékelőket, elemzőszoftvereket, amivel többet deríthetnek ki a vásárlókról. Ez a piac pedig hamarosan még nagyobbat fog nőni. Elég csak arra gondolni, hogy az Amazon már megnyitotta első saját önkiszolgáló boltját, ahol nincsenek pénztárosok, viszont mindenfelé érzékelők figyelik a vásárlók tevékenységét.

Azt viszont tényleg ijesztő, hogy a pizzaszeletesekhez is ilyen hamar megérkezett a jövő.

 

24.hu/tech/2017/05/12/titokzatos-kod-hozta-a-fraszt-a-pizzazokra/