A bakteriális tüdőgyulladás okozta a legtöbb halált 1918-ban az influenza pandémiában

2020.11.15

A képen a következők lehetnek: szöveg

Nem a maszk okozta a bakteriális fertőzést!  A legtöbb áldozat influenzavírus-fertőzést követően bakteriális tüdőgyulladásban szenvedett. A tüdőgyulladást akkor okozták, amikor az orrban és a torokban normálisan lakó baktériumok behatoltak a tüdőbe egy olyan út mentén, amely akkor jött létre, amikor a vírus elpusztította a hörgőket és a tüdőt szegélyező sejteket.

Azaz először az influenzavírus elpusztította a szervezet normál baktériumok elleni védőfalát, ami után azok akadálytalanul jutottak a tüdőbe, amivel a bakteriális tüdőgyulladást hozták létre. A maszkok viselésének ebben semmi szerepe sem volt!

2008. augusztus 19., kedd

A jövőbeni pandémiás tervezés következményei

Az 1918-1919-es influenzajárvány során bekövetkezett halálesetek többségét nem egyedül az influenza vírus okozta - jelentették a Nemzeti Egészségügyi Intézet részét képező Országos Allergiai és Fertőző Betegségek Intézetének (NIAID) kutatói. Ehelyett a legtöbb áldozat influenzavírus-fertőzést követően bakteriális tüdőgyulladásban szenvedett. A tüdőgyulladást akkor okozták, amikor az orrban és a torokban normálisan lakó baktériumok behatoltak a tüdőbe egy olyan út mentén, amely akkor jött létre, amikor a vírus elpusztította a hörgőket és a tüdőt szegélyező sejteket.

Hasonló módon bontakozhat ki egy jövőbeli influenzajárvány is - állítják a NIAID szerzői, akiknek a The Journal of Infectious Diseases október 1-i számában megjelent cikk már online elérhető. Ezért a szerzők arra a következtetésre jutottak, hogy az átfogó pandémiás készítményeknek nemcsak új vagy továbbfejlesztett influenza elleni vakcinák és vírusellenes gyógyszerek előállítására irányuló erőfeszítéseket kell tartalmazniuk, hanem rendelkezéseket kell tartalmazniuk az antibiotikumok és a bakteriális vakcinák készleteiről is.

A munka a következtetések alátámasztására kiegészítő bizonyítékokat mutat be a patológia és az orvostörténet területeiről. "Az 1918-as influenzajárvány történeti és modern elemzéséből megvizsgált bizonyítékok súlya olyan forgatókönyvet támogat, amelyben a vírusos károsodás, majd a bakteriális tüdőgyulladás a halálesetek túlnyomó többségéhez vezetett" - mondja a NIAID társszerzője, MD, MD "Lényegében a vírus kapta az első csapást, miközben a baktériumok leadták a kiütéses ütést."

A NIAID társszerzője és patológus, Jeffery Taubenberger, Ph.D., 58 katona tüdőszövetmintáit vizsgálta 1918-ban és 1919-ben az Egyesült Államok különböző katonai bázisain influenza miatt elhunyt mintákban. festett, hogy lehetővé tegye a mikroszkópos értékelést. A vizsgálat a szövetkárosodás spektrumát tárta fel, "az elsődleges vírusos tüdőgyulladásra jellemző változásoktól és a szövetek helyreállításának bizonyítékától a súlyos, akut, másodlagos bakteriális tüdőgyulladás bizonyítékáig" - mondja Dr. Taubenberger. A legtöbb esetben hozzáteszi, hogy a halál idején az uralkodó betegség a bakteriális tüdőgyulladás volt. Bizonyíték volt arra is, hogy a vírus elpusztította a hörgőket tömörítő sejteket, beleértve a védő szőrszerű kiemelkedéseket tartalmazó sejteket vagy csillókat is.Ez a veszteség az egész légzőrendszer más sejtjeit - beleértve a tüdő mélyén lévő sejteket is - sebezhetővé tette az újonnan létrehozott úton az orrból és a torokból vándorló baktériumok támadásával szemben.

Az 1918–1919-es influenzajárvány patológiájáról és bakteriológiájáról beszámoló tudományos publikációk megszerzésére törekedve Dr. Taubenberger és a NIAID társszerzője, David Morens, MD, bármilyen nyelvű cikkeket keresett a bibliográfiai forrásokból. Áttekintették az angol, francia és német nyelven megjelent tudományos és orvosi folyóiratokat, és megtalálták az összes olyan cikket, amely beszámolt az influenza áldozatainak boncolásáról. Az 1919 és 1929 között megjelent több mint 2000 publikációból a kutatók 118 legfontosabb boncsorozat-jelentést azonosítottak. Összességében az általuk áttekintett boncsorozat 8 398 egyedi boncolást reprezentált 15 országban.

A közzétett jelentések "egyértelműen és következetesen magukban foglalják a közös felső légúti flóra által okozott másodlagos bakteriális tüdőgyulladást az influenza haláleseteinek többségében" - mondja Dr. Morens. A korabeli patológusok, hozzáteszi, szinte egyöntetűek voltak abban a meggyőződésben, hogy a haláleseteket nem közvetlenül az akkor még nem azonosított influenza vírus okozta, hanem a különféle baktériumok által okozott súlyos másodlagos tüdőgyulladás okozta. A másodlagos bakteriális fertőzések hiányában sok beteg életben maradhat - vélekedtek akkori szakértők. Valójában az egyéb 20. századi influenzajárványok idején, különösen 1957-ben és 1968-ban az antibiotikumok elérhetősége valószínűleg kulcsfontosságú tényező volt a járványok során bekövetkezett világszerte elkövetett halálozások alacsonyabb számában - jegyzi meg Dr. Morens.

A következő influenzajárvány okát és idejét nem lehet pontosan megjósolni - ismerik el a szerzők -, és a pandémiás influenza vírustörzs virulenciája sem. Lehetséges azonban, hogy - hasonlóan 1918-hoz - hasonló víruskárosodási mintázat, majd bakteriális invázió is kibontakozhat - állítják a szerzők. A bakteriális tüdőgyulladás diagnosztizálására, kezelésére és megelőzésére való felkészülésnek az influenzajárvány-tervezés legfontosabb prioritásainak kell lennie - írják. "Bátorít bennünket az a tény, hogy a járványtervezők már fontolgatják és végrehajtják ezen akciók egy részét" - mondja Dr. Fauci.

Látogasson el a http://www.PandemicFlu.gov webhelyre, ahol egyablakos hozzáférést biztosít az Egyesült Államok kormányának madárinfluenza és járványinfluenza-információihoz.

A NIAID kutatásokat végez és támogat - az NIH-nál, az Egyesült Államokban és az egész világon - a fertőző és immunmediált betegségek okainak tanulmányozására, valamint e betegségek megelőzésének, diagnosztizálásának és kezelésének jobb eszközeinek kifejlesztésére. Hírközlemények, tájékoztatók és más, a NIAID-tal kapcsolatos anyagok elérhetők a NIAID webhelyén, a http://www.niaid.nih.gov címen .

A Nemzeti Egészségügyi Intézetekről (NIH): A NIH, a nemzet orvosi kutatási ügynöksége 27 intézményt és központot foglal magában, és az Egyesült Államok Egészségügyi és Humán Szolgáltatási Minisztériumának egyik eleme. Az NIH az elsődleges szövetségi ügynökség, amely alap-, klinikai és transzlációs orvosi kutatásokat végez és támogat, és mind a gyakori, mind a ritka betegségek okait, kezeléseit és gyógymódjait vizsgálja. További információ az NIH-ról és programjairól a www.nih.gov oldalon található .

NIH… A felfedezés egészségre fordítása ®

Referencia

DM Morens és mtsai. A bakteriális tüdőgyulladás meghatározó szerepe a halál okaként az influenzajárványban: A pandémiás influenza felkészültségének következményei. A Journal of Infectious Diseases DOI: 10.1086 / 591708 (2008).

/www.nih.gov/news-events/news-releases/bacterial-pneumonia-caused-most-deaths-1918-influenza-pandemic