Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Újabb fideszes polgármesterek tiltakoznak a MÁV járatritkítása ellen

2020.06.16

Újabb fideszes polgármesterek tiltakoznak a MÁV járatritkítása ellen

 

Kisköre fideszes polgármestere Magyar Csilla Facebook oldalán arról ír, hogy 11 érintett település közös beadványban kéri az ideiglenes menetrend azonnali visszavonását. A 102-es vasútvonalra kihirdetett járatritkítás miatt a Kál-Kápolna és Kisújszállás vonalon drasztikus vasúti járatritkítás történt: a jelenleg közlekedő 6 vonatpár helyett mindössze napi 1 maradt.

 

 

TILTAKOZUNK A JÁRATRITKÍTÁS ELLEN!

11 érintett település, Erdőtelek, Heves, Hevesvezekény, Tarnaszentmiklós, Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes, Kenderes, Kisújszállás közös beadványa megszületett a 102-es vasútvonalra kihirdetett járatritkítás ellen. Az alábbi levelet küldtük el az ITM-nek, valamint MÁV- és a MÁV-Start vezérigazgatójának:

Tisztelt Miniszter Úr!

A közösségi közlekedés járványügyi helyzet utáni újjászervezésére hivatkozva 2020. június 6-tól a 102-es számú Kál-Kápolna és Kisújszállás vonalon is drasztikus vasúti járatritkítás történt: a jelenleg közlekedő 6 vonatpár helyett mindössze napi 1 maradt.

Véleményünk szerint a járatritkításoknak a kijárási korlátozások idején talán még lett volna létjogosultsága, azonban most, azok feloldása után, a forgalom újbóli élénkülésének időszakában szakmailag teljesen megalapozatlan döntésnek tartjuk.

Történik ez annak ellenére, hogy a 102-es vasútvonalon az elmúlt 1-2 évben 1,5 milliárd Ft-os fejlesztések zajlottak, és a Tisza-tó déli részét is – amely a belföldi turizmus számára főképp nyáron kiemelt jelentőségű – ez a vonal köti be a vasúti hálózatba. Ehhez képest pont nyár elején történik ez a járatritkítás.[...]

 

 A vonatpótló autóbuszokon az utazási színvonal több szempontból is jelentősen romlik:

1. Drasztikusan, 35 perccel nő a menetidő.

2. A végpontokon a fővonali csatlakozások ellehetetlenülnek, a jelenlegi többé-kevésbé közvetlen csatlakozások helyett sok esetben 30-40 perces várakozással kell számolniuk az utasoknak.

A pótlóbuszos közlekedés tehát egy teljes órával növeli meg a távolabbról utazók menetidejét. A vasúti mellékvonalakkal szemben gyakori kritika az alacsony utazási sebesség miatti hosszú menetidő, s az ebből származó versenyhátrány, látható azonban, hogy a 102-es vasútvonal esetében a közút nemhogy nem jobb, de lényegesen rosszabb eljutást tud csak biztosítani a vonathoz képest.

Az érintett települések döntő többsége leghátrányosabb helyzetű kistérségekben található, így az ott lakók számára a munkavállalás szempontjából létfontosságú a versenyképes közösségi közlekedési szolgáltatás megléte.[..]

Tisztelettel:

A Kál-Kápolna – Kisújszállás vasútvonal által érintett települések nevében:

11 aláírás, bélyegző

 

Az aláírók között jócskán találunk fideszes polgármestereket is, Heves, Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes, Kisújszállás kormánypárti polgármestere is ellenzi a MÁV új menetrendjét.

Megírtuk, kényszerű átszállásokkal, rossz csatlakozásokkal keserítik meg a közlekedők életét a koronavírus-járványra hivatkozva június 6-tól szerte az országban, miután 31 vasúti szárnyvonalon lényegében halálra ítélik a vasúti közlekedést. A vonatritkítások miatt Csach Gábor, Balassagyarmat fideszes polgármestere is tiltakozását fejezte ki és be is mutatta, miért teljesen abszurd a MÁV új menetrendje, és Őrségi polgármesterek is ellenezték a döntést.

24.hu/belfold/2020/06/16/mav-uj-menetrend-jaratritkitas-fideszes-polgarmesterek/