Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az első jelek a háború előtt.......

2015.07.03

 

MUNKÁST ÖLT A ROBOT A VOLKSWAGEN-GYÁRBAN

 

 

A Volkswagen-gyár dolgozója épp beállította a robotot, amely azonban megragadta és olyan erővel csapta a fémlaphoz, hogy meghalt.

Baunatal városában, Frankfurttól száz kilométerre északra történt a baleset, írja a Guardian.

22 éves volt a munkás, akit a gép megragadott és odacsapott a fémlaphoz. A Volkswagen szóvivője azt mondta, hogy feltehetően nem a robot volt a hibás, hanem emberi mulasztás okozhatta a halálos balesetet. A robot különféle feladatok ellátására programozható, autóalkatrészeket fog meg, helyez el és rak össze más alkatrészekkel, elemezte a helyzetet a Volkswagen embere.


 

EGYELŐRE NEM HELYEZIK ÜZEMBE A GYILKOS ROBOTOT

Forrás: Keystone Features/Getty Images

SCHULTZ ANTAL – MTI  - 2015. JÚLIUS 2. 21:06

KÖZÉLET HÍREK HÍR  

Szünetel annak az ipari robotnak az összeszerelése, amely félkész állapotban kioltotta egy fiatal munkás életét a Volkswagen egy Kassel melletti üzemében.

Hétfőn a Volkswagen-gyár egyik robotja megragadta és olyan erővel csapta egy fémlaphoz az azt beállító munkást, hogy a fiatalember meghalt. Addig biztosan nem helyezik üzembe a robotot, amíg ki nem derül, hogy miért ölt, ehhez pedig meg kell várni az ügyészség engedélyét – közölte csütörtökön az autógyár szóvivője. Az ügyészség azért indított vizsgálatot az ügyben, mert „nem természetes haláleset” történt az autógyárban.


Az üzem szóvivője szerint már 1986-ban is történt egy hasonló halálos baleset egy automata gyártósoron.


A Volkswagen főleg sebességváltókat és elektromotorokat gyárt a 15 500 embert foglalkoztató baunatali üzemben. A robot által elkövetett emberölés egy elektromotor-gyártó soron történt./vs.hu/

 

 Kiengedik a közútra a Google-autót

2015.05.17. 07:36 - Lendvai Zsolt 

 A Google már jó ideje dolgozik saját önvezető autóján, amely körül már több vita is kialakult. Többek közt az, hogy bár autonóm közlekedésre alkalmas, kormány nélkül – biztonsági okokból – mégsem készülhet. Ezek aztán idővel lecsengtek, most pedig odáig jutott a dolog, hogy Kaliforniában a közútra is kiengedik a gépet.

 

Először Mountain View városában találkozhatnak vele az autósok, de aggodalomra semmi ok: a volánnál minden esetben ülni fog egy szakember. Bár a Google-nél teljes mértékben bíznak a technikában, azt azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy egy esetleges balesettel rombolják a márkaarculatot, így vész esetén az egyébként csak megfigyelőként jelenlévő sofőr beavatkozhat.

Szintén elővigyázatosságból mindössze 40 km/h-s sebességet engedélyeznek az autonóm Google-autónak a hatóságok, bár ennél azért feltehetőleg a tojásforma kiskocsi jóval többre képes. Mindenesetre érdekes kérdés, hogy vajon mennyire lesz megbízható a rendszer, hogyan reagál például az időjárás változásaira, és az esetlegesen felbukkanó váratlan akadályokra.

 

A vállalat illetékesei azt mondják, a tesztközpontban eddig sikerrel vizsgázott az autó. Hetente több mint tizenötezer kilométert tesznek meg vele, összességében pedig már közel egymillió kilométernyi tapasztalattal rendelkeznek. Ha lehet hinni a közleményüknek, egy-egy átlagos amerikai autósnak 75 évébe telne ennyit vezetni.

Azt egyelőre nem tudni, sorozatgyártásba és kereskedelmi forgalomba mikor kerülhetnek ezek az autók, az viszont biztos, hogy a közeljövőben a sebességkorlátozás feljebb emelésével, és a teszt további városokra, utakra való kiterjesztésével folytatódik a próbaüzem.//totalcar.hu/magazin/hirek/2015/05/17/

 

Szabó Gábor megjegyzés: Első lépésként be kell tiltani az emberek által vezetett gépkocsikat. Ezt a balesetveszélyre való hivatkozással meg lehet tenni. Az önműködően közlekedő autók forgalomba állása és elterjedése után az emberek mozgása totálisan a mesterséges intelligencia kontrollja alá kerül. Egy idő múlva a renitens egyedeket bezárhatja saját autójukba és gyüjtőpontokba szállíthatja őket. Ott aztán vagy megrendszabályozzák, vagy megsemmisítik őket.

Egyébbként a Fukhusimából kiáramló állandó jellegű, nagytömegű vizet radioaktivitással szennyező folyamat, belátható időn belül úgyis véget vet az emberiség technikai és biológiai ötletelésének. A szénalapú vizesbázisú életre a genetikai torzulás lassú, de biztos pusztító folyamata vár. A fukhusimai zöldségek látványa bárkit meggyőzhet ennek igazáról. Tiszta szerencse, hogy kifejlesztettük a sziliciumalapú életet, amely nem tudott volna magától létrejönni, és az átveszi a biológiai élettől a stafétabotot. Őket nem zavarja a sugárzás alacsonyabb szintje.